HMS arbeid

Vi ønsker å ha et stort fokus på helse, miljø og sikkerhet i vår barnehage.

Vi har derfor utarbeidet skjemaer og rutiner som er aktuelt for vår bedrift.

Et årshjul er laget for å sikre at vi kommer igjennom alt systematisk hvert år.

HMS ansvarlige er styrer. Nedenfor kan du lese mer om det vi jobber med.

flammbaert.png
Brannvern

Flammbært

Flammbært er brannvesenets gode hjelpebrannmann. Bamsen skal hjelpe med å bedre brannsikkerheten i barnehagen, og bidra til at barna blir bevisste på og gjør noe med brannsikkerheten hjemme.

henry2.png
Førstehjelp

Henry

Henry – førstehjelp for barnehagebarn er et pedagogisk læringsopplegg utviklet for barn mellom 3-6 år. Målet er å lære de eldste barna i barnehagen om førstehjelp.

turmedretur.jpg
Miljøarbeid

Tur med retur

Vi har fokus på miljøet når vi er ute på tur. Finner vi søppel, plukker vi det med oss i egne søppelposer.

7689044102_bfffe0cfee.jpg
Hygiene og smittevern

Barn og sykdom

I barnehagen har vi gode rutiner for hygiene og renhold for å forhindre spredning og smitte av sykdommer

barnastrafikkklubb.png
Trafikksikkerhet

Barnas trafikklubb

Hvis vi etablerer gode vaner i trafikken fra barna er små, vil det bli mye lettere å tenke trafikksikkerhet når de blir større. Gjennom klubben får barna kunnskap om hva som er trygt og farlig i trafikken.

PBL_edited.jpg
Arbeidsmiljø

PBL

Som medlem i PBL får Vårtun barnehage tilgang til hjelp og rådgiving på en lang rekke områder som drift av barnehagen, arbeidsgiverrollen, juridisk bistand, kontroll av tilskudd og krisekommunikasjon.